Takaisin

BMW R 1200 GS

Etusivu » Moottoripyörät » BMW moottoripyörät » Adventure » BMW R 1200 GS

Värivaihtoehdot:

BMW R 1200 GS

Tyyppi: Katupyörä

Kuutiotilavuus: 1170 ccm

22000 €

Kokonaishinta sisältää moottoripyörän + alv:n 24 % ja autoveron. Kokonaishintaan lisätään toimituskulut 490 €.

 

Avaa esite


R 1200 GS. Ikoni kohtaa edistyksen, täydellisyys kohtaa intohimon.

R 1200 GS on se todellinen GS. Se perusti dual-sport –moottoripyörien genren ja johtaa sitä varmoin ottein edelleen. Sen monipuolisuus – moottoritiet, metsäpolut, kaupungin kadut, rauhalliset maantiet, mukavuus, suorityskyky – yhdistettynä legendaariseen raamikkuuteen ja 36 vuoden aikana tehtyyn GS:n kehitystyöhön tuottavat moottoripyörän, joka ei ujostele yhtäkään kilpailijaa. Lukuisat testivoitot ja alan lehtien palkinnot tarjoavat siitä vaikuttavat todisteet. Eikä suinkaan ole vahinko, että ”se todellinen GS” on myydyin moottoripyörä yli 600-kuutioisten luokassa – maailmanlaajuisesti. Uusi malli parantaa entisestään niin touring-ominaisuuksien kuin off-road-suorityskyvynkin osalta. Enemmän mukavuutta, enemmän dynaamisuutta, enemmän hauskuutta.

Moottori – sanoinkuvailematon.

Kovissa rasituksissa uudelleen ja uudelleen koeteltu kaksisylinterinen bokserimoottori tuottaa 125 hevosvoimaa (92 kilowattia) tehoa. Se on tehokas ja erittäin vääntävä – se tarjoaa huomattavaa ajonautintoa kaikissa tilanteissa. Siitä huolimatta bokseri ei ole legenda vain luotettavuutensa ansiosta. Se on myös erittäin hyväluonteinen. Märkäkytkin luisto-ominaisuudella ja sähköinen kaasu mahdollistavat hienovaraisen tehon annostelun. Miksi et kokisi sitä koeajolla?

Käsiteltävyys – vertailematon.

Tukeva päärunko, moottori sen kantavana elementtinä, takaa matalan painopisteen ja vuorostaan helpottaa käsittelyä säilyttäen erittäin vakaan ajettavuuden. Paralever- ja telelever-jousitus tarjoaa täydellistä vaimennusta kaikilla ajoalustoilla. Uusilla, sähköisillä avustusjärjestelmillä, kuten uudistetulla jousitusta ja iskunvaimennusta säätävällä ESA-järjestelmällä (Electronic Suspension Adjustment) R 1200 GS asettaa jälleen ajonautinnon riman korkeuden. Ajoasetukset Rain ja Road, samoin kuin ASC-luistonestojärjestelmä, ovat vakiovarusteita, jotta R 1200 GS sopisi kaikkialle, kaikkiin olosuhteisiin. Lisävarusteena saatava Pro-ajoasetus tarjoaa vieläkin enemmän mahdollisuuksia säätää käsiteltävyyttä omaan ajotyyliisi (kuten Enduro ja Dynamic). Mäkilähtöavustin helpottaa liikkeelle lähtöä jyrkässä rinteessä, ja DTC-luistonesto, joka osallistuu hennosti myös kallistuksessa, takaa turvallisuuden ja ajon dynaamisuuden. Myös ABS Pro auttaa kallistuksessa jarrutusta annostelemalla jarrua vähän kerrallaan ja näin tekemällä vähentää vaarallisia tilanteita. Dynaaminen jarruvalo varoittaa takana tulevaa liikennettä refleksinomaisessa jarrutuksessa.

Personointi – korvaamaton.

Yksi asia ei koskaan muutu: raamikas, dynaaminen ja täynnä luonnetta. Uudet värivaihtoehdot ja korkealaatuiset pinnat korostavat silmiinpistävää GS-designia – ja se on hyvä asia. Mutta olipa kyseessä sitten elegantit tankin teipit, etulokasuoja, GS-koristeet tai uudet rungon ja katteiden värit – R 1200 GS ei ole koskaan ollut näin monipuolinen. Myös tyylit ovat uudet. Exclusive-tyyli lisää visuaalisia yksityiskohtia ja keskittää huomion itseluottavaan ulkoasuun ja touringiin korkealaatuisilla materiaaleilla ja yksityiskohdilla. Rallye-tyyli tekee juuri sen mitä lupaa, ja kunnianhimoiset offroad-kuljettajat saavat varmasti rahoilleen vastinetta. Lisäksi tarjolla on kattava valikoima valinnaisia lisävarusteita, mukaan lukien Keyless Ride, hyödyllisiä offroad-varusteita ja jopa matkatavararatkaisuita – jotta GS sopisi parhaiten juuri sinun tarpeisiisi. 

 



Tekniset tiedot

Moottori  
Tyyppi Ilma/nestejäähdytteinen nelitahtinen, kaksisylinterinen vastaiskumoottori, kaksi kannen yläpuolista nokka-akselia, yksi tasapainoakseli
Sylinterin halkaisija x iskunpituus 101 mm x 73 mm
Iskutilavuus 1 170 cc
Nimellisteho 92 kW (125 hv) / 7,750 r/min
Enimmäisvääntö 125 Nm / 6,500 r/min
Puristussuhde 12.5 : 1
Polttoaineen syöttö / moottorinohjaus Elektroninen suihkutus imusarjaan
Pakokaasujen puhdistus Puhdistus suljettu 3-tie-katalysaattori, täyttää EU-4-päästönormit
Suorituskyky / polttoaineenkulutus  
Huippunopeus Yli 200 km/h
Polttoainetyyppi Lyijytön korkeaoktaaninen bensiini, 95 (RON)
Sähkölaitteet  
Laturi Vaihtovirtalaturi 510 W
Akku 12 V / 11,8 Ah, huoltovapaa
Voimansiirto  
Kytkin öljyvoideltu kytkin, hydraulinen käyttö
Vaihteisto 6-vaihteinen sakarakytkinvaihteisto, viisto hammastus
Toisioveto Kardaani




 

 
Alusta ja jarrut  
Runko Kaksiosainen runko, jossa etu- ja takaosa sekä kantava moottori-/vaihteistoyksikkö
Etujousitus BMW Motorrad Telelever; liukuputkien halkaisija 37 mm, keskitetty joustintuki
Takajousitus Yksipuoleinen takahaarukka, alumiinivalua, BMW Motorrad Paralever; WAD-joustintuet, jousen esijännitys säädettävissä hydraulisesti portaattomasti säätöpyörällä, ulosjouston vaimennus säädettävissä
Joustomatka edessä/takana 190 mm / 200 mm
Akseliväli 1 507 mm
Caster 99.6 mm
Ohjauskulma 64.5°
Vanteet Alumiinivanteet
Vanteen koko edessä 3,00 x 19"
Vanteen koko takana 4,50 x 17"
Eturengas 120/70 R 19 
Takarengas 170/60 R 17
Etujarru 2-levyiset, uivat jarrulevyt, halkaisija 305 mm, radiaaliset 4-mäntäiset jarrusatulat
Takajarru 1-levyinen, halkaisija 276 mm, 2-mäntäinen uiva jarrusatula
ABS BMW Motorrad Integral ABS (osittain integroitu), voidaan kytkeä pois
Mitat ja painot  
Pituus 2 207 mm
Leveys (peilien kanssa) 952,5 mm
Korkeus (ilman peilejä) 1 412 mm
Istumakorkeus omapainolla 850 / 870 mm (alennettu tuenta* 800 / 820 mm) *Tehdaslisävarusteet
Jalkojen sisäkaaren mitta omapainolla 1 870 / 1 910 mm (matala istuin* 1 750 / 1 790 mm) *Tehdaslisävarusteet
Omapaino, ajovalmiina, täyteen tankattuna 1) 244 kg
Sallittu kokonaispaino 460 kg
Kantavuus (vakiovarustein) 216 kg
Polttoainesäiliön tilavuus (käytettävissä) 20 l 
Varalla noin. 4 l
  • Tekniset tiedot koskevat painoa tyhjänä (DIN)
  • 1) Direktiivin 93/93/ETY mukaan kaikkien käyttönesteiden kanssa, tankattuna vähintään 90 % säiliön hyötytilavuudesta